dijous, 22 de juliol del 2010

NYAP - MOCIONS PLE ORDINARI SETEMBRE - MOVILITAT


2 - MOCIÓ ICV-EUiA-EPM : NYAP DE SILS – MOVILITAT

Registre entrada nº 2520, 22 juliol 2010

.../...

II. Mobilitat.

EXPOSEM.

a) Que el Projecte per obtenir la llicència comercial municipal, projecte aprovat i llicència atorgada per l’Ajuntament de Sils en data 16 de març de 2009, especifica: “La mobilitat no afectarà a la circulació de la zona, degut a que es realitza dins de la mateixa finca i la maniobra de gir es realitzarà en la zona d’aparcament. L’horari de càrrega i descàrrega no coincidirà mai amb l’horari comercial, així l’aparcament sempre es trobarà lliure per tal de realitzar la maniobra de gir i tornar cap al carrer Països Catalans”.

b) Que el decret de l’Alcaldia de 23 d’octubre de 2009 detalla quina és la mobilitat viària a l’entorn de l’establiment comercial supermercat Consum de Sils i el seu moll de càrrega.

c) Que malgrat totes les queixes escrites presentades a l’Ajuntament i a la guàrdia municipal pel que fa al incompliment d’aquestes normes per part de vehicles de serveis vinculats a l’activitat comercial del supermercat Consum Basic, continuem observant diverses maniobres i estacionaments que considerem il•legals, per part dels esmentats vehicles. Entre aquestes maniobres, cal destacar una en especial: la que fan els camions que surten del moll de càrrega i descàrrega, fent marxa enrere 50 metres pel carrer Bastiments i entrant reculant i sense visibilitat al carrer Països Catalans. En anteriors denúncies, ja vam advertir de la greu perillositat que suposen les maniobres anteriorment esmentades, a la cruïlla del carrer Bastiments amb el carrer Països Catalans.

d) Malgrat que, repetidament, hem denunciat aquestes maniobres i estacionaments a l’Ajuntament i a la policia municipal, observem que es continuen produint, després d’un any des que es va inaugurar el supermercat. Hem vist com es multaven automòbils dels veïns pel sol fet d’estar aparcats mirant carrer amunt, però ignorem quines mesures dissuasòries concretes i efectives ha realitzat l’Ajuntament i la policia municipal pel que fa a l’empresa comercial i als seus vehicles.
e) Que la secció 3.a (Marcha atrás) de l’article 80 del Reglamento General de Circulación, es llegeix:

1. Se prohíbe circular hacia atrás, salvo en los casos en que no sea posible marchar hacia adelante ni cambiar de dirección o sentido de marcha, y en las maniobras complementarias de otra que la exija, y siempre con el recorrido mínimo indispensable para efectuarla (artículo 31.1 del texto articulado). 2. El recorrido hacia atrás, como maniobra complementaria de la parada, el estacionamiento o la incorporación a la circulación, no podrá ser superior a 15 metros ni invadir un cruce de vías. 3. Se prohíbe la maniobra de marcha atrás en autovías y autopistas (artículo 31.3 del texto articulado). 4. Las infracciones a las normas de este precepto, cuando constituyan un supuesto de circulación en sentido contrario al estipulado, tendrá la consideración de muy graves, conforme se prevé en el artículo 65.5.f) del texto articulado.

f) Que el Reglamento General de Circulación, en el seu article 171, estableix: “Una línea continua de color amarillo, en el bordillo o junto al borde de la calzada, significa que la parada y el estacionamiento están prohibidos o sometidos a alguna restricción temporal, indicada por señales, en toda la longitud de la línea y en el lado en que esté dispuesta”. Aquest article és sistemàticament vulnerat pels vehicles de l’empresa comercial que estacionen al carrer Bastiments, a tocar del moll de càrrega i descàrrega, on hi ha una clara línia groga longitudinal contínua. Sovint aquests vehicles estacionen també damunt de la vorera del esmentat carrer.
g) Què considerem que les esmentades maniobres i estacionaments il•legals no són culpa directa dels camioners i conductors dels vehicles, sinó que són producte de com es va autoritzar i construir aquesta nau industrial, en especial el moll de càrrega i descàrrega, i com es van autoritzar i construir les rampes i els accessos.
h) Recordem que el carrer Bastiments no forma part d’un polígon industrial, ni d’un descampat erm, ni és propietat de l’empresa comercial, sinó que forma part d’un barri residencial molt consolidat anomenat Can Cabirol, molt anterior a la construcció de la nau industrial. Considerem immoral i il•legal convertir un carrer públic en el pati del darrera d’una empresa privada que disposa d’un gran pati interior.

DEMANEM.

a) Que l’Ajuntament faci tancar el moll actual situat al costat del magatzem, de tal manera que els camions no hi puguin accedir. La forma i situació d’aquest moll és absolutament incompatible amb la mobilitat que la llei obliga a respectar i que no es va tenir en compte, incomprensiblement, quan es van aprovar les llicències d’obra i d’activitat.

b) Que l’Ajuntament obligui a l’empresa a fer reformes en les rampes i accessos al supermercat, revisant si cal les llicències, per tal que els vehicles de serveis facin les maniobres, la càrrega i descàrrega de mercaderies o el trasllat d’escombraries en una zona interior de la gran parcel•la que ocupa aquesta empresa. Recordem que en una altra cantonada del supermercat pròxima al carrer Països Catalans i a la rotonda, el supermercat té una zona que es pot utilitzar com a àrea de càrrega i descàrrega; aquesta zona està situada dintre del pati de l’empresa i les activitats que s’hi fan no molesten la via pública. Hem assenyalat aquesta zona amb un asterisc (*), al plànol de la pàg. 3.

d) Que es passi còpia de la resolució d’aquesta moció a totes les associacions i entitats registrades a l’Ajuntament de Sils i als veïns i veïnes del carrer Bastiments que signen l’escrit presentat a l’Ajuntament.

Sils, 19 de juny 2010