divendres, 3 de desembre del 2010

ORDENANÇA CONVIVENCIA - AL·LEGACIONS 2

Registre entrada nº4034, del 3 de desembre de 2010

AL•LEGACIONS ICV-EUiA-EPM
Ordenança de convivència ciutadana i activitats a la via pública.

PROCEDIMENT GENÈRIC 2010/962. Acord del Ple Ordinari del 4 de novembre de 2010, que va aprovar inicialment l’Ordenança de convivència ciutadana i activitats a la via pública municipal.

ICV-EUiA-EPM considerem que l’activitat de les organitzacions veïnals, culturals, esportives, recreatives, cíviques, feministes, pacifistes, sindicals, socials i politiques han de tenir el reconeixement i els mitjans necessaris per les seves legitimes funcions.
Considerem que aquestes activitats afavoreixen la participació ciutadana, fan cohesió social, i són una riquesa humana del nostre poble.
Per això considerem necessari que la ordenança inclogui un nou apartat que titulem: “L’espai públic és un espai per la convivència, la cohesió social i la lliure expressió i les activitats socials i politiques”.

ICV-EUiA-EPM no estem d’acord amb les limitacions i arbitrarietats que vol imposar l’ordenança ara en fase d’al•legacions, que podeu llegir a la web municipal (cal entrar al Tauler d’anuncis i clikar sobre “Aprovació inicial de l’ordenança de convivència”).

Alguns exemples són:

Article 34. Publicitat sonora.
1. S’entén per publicitat sonora els missatges publicitaris produïts directament o per reproducció de la veu humana, com el so d’instruments musicals o d’altres artificis mecànics o electrònics.
2. La publicitat sonora resta prohibida a tot el terme municipal llevat la referent a activitats
culturals, recreatives i similars
, sotmesa a llicència municipal prèvia, així com la publicitat
electoral.

No es podra fer publicitat sonora d’un acte del POUM? Nomes es podra fer publicitat quan s’esta obligat per procesos electorals?

Article 73. Cartells i adhesius. 1. No s’admetrà la publicitat mitjançant cartells, fulls volants,
adhesius o elements similars enganxats directament sobre edificis, murs i tanques, en la via
pública, els seus elements estructurals ni en el mobiliari urbà, excepte quan es tracti dels espais o suports especialment reservats o dissenyats per a aquesta finalitat (tal com columnes
anunciadores o plafons).
2. La col•locació de cartells i adhesius en els espais especialment reservats haurà de complir les següents condicions:
a. Que els cartells continguin propaganda o difusió d’actes o d’activitats d’interès ciutadà.
b. Que el suport en què es realitzi la publicitat no tingui una superfície superior al 15% de la de
l’expresst suport.

L’alcalde decidirà que és i que no és d’interès ciutadà, amb quins criteris? La mida del suport condicionarà la mida de la publicitat, caldrà mirar-ho amb lupa?

Article 74. Repartiment de publicitat. Es prohibeix el repartiment, l’escampament i el
llançament de tota mena publicitat (fulls volants, programes, fullets, adhesius, i materials similars) a la via pública, la seva col•locació a parabrises de cotxes o mitjançant procediments similars. En seran excepcions els casos que autoritzi l’alcaldia. La publicitat directa a les bústies és objecte de regulació per ordenança específica i s’efectuï per les empreses del ram que estiguin autoritzades.
L’alcalde tot sol decidirà quines son les excepcions, amb quins criteris? Pot ser que no autoritzi tot el que no li agradi?

Article 75. Pancartes. 1. La col•locació de pancartes a la via pública només es permetrà en les condicions següents:
a. En període d’eleccions polítiques.
b. En període de festes populars i tradicionals dels barris.
c. En aquelles situacions que donades les circumstàncies ho requereixin.
2. Per a la instal•lació de les pancartes a què es refereixen les lletres b i c anteriors caldrà la prèvia petició i obtenció de llicència municipal.
És que fora dels períodes electorals no existeix la política? O es que algú vol censurar l’activitat política?

Article 127. Classificació de les infraccions i la seva sanció. Les infraccions administratives
d’aquesta Ordenança es classifiquen en molt greus, greus i lleus.
La contravenció de les prohibicions regulades en aquesta ordenança que no estiguin tipificades com a infracció molt greu, greu o lleu es consideraran infracció lleu.
Les sancions derivades de les infraccions administratives tindran la naturalesa de multa i
s’imposaran d’acord amb la següent escala:
Infraccions molt greus:
de 1.001 €. fins a 2.000 €.
Infraccions greus:
de 501 €. fins a 1.000 €.
Infraccions lleus:
fins a 500 €.
Les sancions seran un arma per impedir l’exercici de la activitat social i política? Tot queda en mans de l’alcalde o en qui delegui (art. 130: Competència i procediment).

ICV-EUiA-EPM proposem nou apartat que estigui en el Títol I, Disposicions Generals, i sigui el nou article 1, fent córrer l’actual numeració:

Article 1. “L’espai públic és un espai per la convivència, la cohesió social i la lliure expressió i les activitats socials i politiques”.
L’ajuntament considera que les organitzacions veïnals, socials, culturals, esportives, recreatives, cíviques, sindicals, socials i politiques mereixen el reconeixement de la corporació municipal i han de tenir els mitjans necessaris per dur a terme les seves legitimes activitats.
Les seves activitats estimulen la participació ciutadana, afavoreixen la cohesió social, i són una riquesa humana del nostre poble i en conseqüència, són un patrimoni que cal cuidar.
A tal fi es regulen les següents condicions especifiques, entenent que tot el que les ordenances en el seu articulat no prohibeixin els hi esta permès, i no podrà ser objecte de cap expedient ni sanció.
Les entitats i organitzacions a les que es fa referència en aquest article són aquelles que estiguin inscrites en el registre municipal d’entitats.

Publicitat sonora. Estara permesa per le entitats a les que es fa referencia en aquest article, respectant els horaris de descans, i els limits sonors establerts.

Cartells i adhesius: l’ajuntament adequarà en cada veïnat i en llocs de pas ven visible uns espais o instal•lacions adequats per la col•locació de cartells, que estaran disponibles per les entitats a que fa referència aquest article. Seran de les dimensions suficients per permetre la publicitat de cartells convocant alhora diverses activitats. Aquests llocs es publicaran en un plafó de fàcil accés a l’espai públic de l’ajuntament.

Publicitat: queda autoritzada la publicitat de les entitats a les que fa referència en aquest article, amb la única limitació de que no podrà fer-se escampant- la pel terra.

Pancartes: l’ajuntament adequarà en cada veïnat i en llocs de pas ven visible uns espais o instal•lacions adequats per la col•locació de pancartes, que estaran disponibles per les entitats a que fa referència aquest article. Aquests llocs es publicaran en un plafó de fàcil accés a l’espai públic de l’ajuntament.
Les entitats podran utilitzar aquest espai sense més requisit que la prèvia comunicació a l’ajuntament i el compromís de la seva retirada quan el fet de referència hagi passat.

Locals municipals per activitats, actes o reunions: estaran a disposició de les entitats i organitzacions a les que es fa referència en aquest article, les demanin, fent la atribució segons l’ordre d’entrada de la sol•licitud. Si la sol•licitud no pot ser atesa, l’ajuntament proposarà altres alternatives, de local o de dia i hora.
Si alguna entitat o organització o varies, demanen realitzar una activitat que pugui suposar un ús continuat d’algun o alguns locals municipals, però no exclusiu, caldrà donar informació prèvia a les entitats registrades a l’ajuntament per evitar situacions d’abús i garantir la igualtat d’oportunitats.
En aquest cas i d’altres similars, que suposin l’ocupació durant un període de temps per part d’alguna entitat o organització, caldrà donar informació prèvia i demanar a totes les entitats i organitzacions incloses en el registre municipal d’entitats si també tenen previstes activitats similars.
Si coincideixen varies demandes de diferents entitats es resoldrà per la via d’establir un repartiment equitatiu dels espais, buscant un acord entre tothom, i si no és possible es resoldrà proporcionalment amb el número de persones que representa cada entitat.

Sils, 1 de desembre 2010.

Albert Miralles Güell i Cristina Simó Alcaraz, grup municipal ICV-EUiA-EPM de Sils.