ORDENANÇA CONVIVENCIA - AL·LEGACIONS 1
Registre entrada nº 4033, de 3 de desembre 2010
AL•LEGACIONS ICV-EUiA-EPM
Ordenança de convivència ciutadana i activitats a la via pública.
PROCEDIMENT GENÈRIC 2010/962. Acord del Ple Ordinari del 4 de novembre de 2010, que va aprovar inicialment l’Ordenança de convivència ciutadana i activitats a la via pública municipal.
ICV-EUiA-EPM considerem que el fenomen de la prostitució és prou important perquè es contempli en una ordenança específica i no en el 2% d’una ordenança de convivència ciutadana i activitats a la via pública. Perquè pel nostre grup i des d’una posició abolicionista, considerem la prostitució una de les expressions més extremes de la violència masclista.
Què el tràfic d’éssers humans amb fins d’explotació sexual és l‘esclavatge del S.XXI. Què és una vulneració dels drets humans que atenta contra la dignitat de les persones i té un clar component de gènere, al ser víctimes majoritàriament les dones (segons dades de Nacions Unides les dones i les nenes constitueixen al voltant del 80% de las víctimes d’aquest comerç sexual). Nacions Unides calcula que entre 4 i 5 milions de persones són víctimes de trata.
Què és la tercera font d’ingressos de la delinqüència internacional darrera de la venda d’armes i de drogues. Només a Europa mou xifres properes a 3 bilions de dòlars.
Dones què provenen de situacions de vulnerabilitat i de risc d’exclusió social, que un gran percentatge tenen càrregues familiars en els seus països d’origen i que en molts casos representa la única font d’ingressos.
Per tot això entenem que s’ha d’afrontar des d’una postura crítica i des d’un coneixement íntegre. No estem parlant de fantasia, de diversió, d’oci o d’un problema d’unes poques persones que ho han triat lliurement, estem parlant de violència cap a les dones.
I és per això que no podem acceptar que s’inclogui dins de l’apartat de l’ordenança:
DEURES DE LA CIUTADANIA EN RELACIÓ A LA VIA I ALS ESPAIS PÚBLICS
Comportament general a la via i als espais públics.
Articles 53 i 54
En la que s’intervé des d’un posicionament prohibicionista que castiga de igual manera a proxenetes, clients còmplices de la trata i dones víctimes de la prostitució.
Ni podem admetre que s’anomeni serveis sexuals retribuïts a aquesta expressió tant extrema de la violència de gènere. I que es sancioni sota els termes d’oferir, sol•licitar, negociar, o acceptar....
Al contrari de l’ordenança proposada, considerem que en tot cas s’ha de considerar d’ infracció greu sol•licitar aquests serveis i no lleu com es proposa, i molt greu quan es fa us de la prostitució i en cap cas penalitzar la dona per la seva situació de prostitució.
D’altra banda en el punt 3 de l’article 53 en el que s’exposa que els agents de l’autoritat informaran de les possibilitats que les institucions públiques i privades els ofereixen d’assistència social, procurant prestar-los a més a més, el suport que els sigui necessari per tal d’abandonar aquestes pràctiques.
Considerem que hauria d’haver un protocol d’actuació per part dels agents.
I que manca argumentació i objectius del perquè d’aquesta part de l’ordenança. Entenem que l’únic que es persegueix es treure-les del mig. Però Sils que aspira a ser un poble on homes i dones visquin en igualtat no pot quedar-se amb aquest únic objectiu.
Des del govern de l’ajuntament no només s’ha de gestionar si no també educar.
És per això que també considerem que l’ordenança hauria d’anar acompanyada d’una campanya de sensibilització contra la prostitució i l’explotació, destacant la figura del “client” i de la seva responsabilitat en aquesta problemàtica.
Finalment, demanem la retirada d’aquesta part de l’ordenança i fer-ne una d’específica amb el màxim consens dels diferents grups polítics.
En cas de no acceptar la retirada, demanem que es considerin totes i cadascuna de les al•legacions exposades anteriorment.
Sils, 1 de desembre 2010.
Cristina Simó Alcaraz i Albert Miralles Güell, grup ICV-EuiA-EPM de Sils
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada