diumenge, 1 de març del 2009

2 - MOCIONS PLE ORDINARI - 5 MARÇ 2009

MOCIO ICV-EUiA-EPM DE PROPOSTES DE MILLORA -RENFE MITJANA DISTANCIA-

APROVADA PER UNANIMITAT DEL PLE

RENFE ha anunciat recentment que, com a conseqüència de les obres del TAV a Barcelona, els trens regionals que uneixen poblacions de la regió de girona amb la de Barcelona, patirien més endarreriments i també que augmentaria la durada del trajecte. És un nou afegitó en les creixents deficiències que pateixen els usuaris d’aquesta línia, molts del quals són ciutadans de les comarques gironines.

La degradació de la qualitat que pateix el servei ferroviari entre Barcelona no és, però, un fet atribuïble només a les obres del TAV a Barcelona. En els darrers anys, els usuaris d’aquesta línia han patit tot tipus d’incidències: retards crònics, deficient higiene de les unitats, sobra ocupació del vagons, manca de cobertura telefònica i de línia GPRS. En els darrers vint anys, la durada del trajecte Barcelona – Girona ha augmentat un 37 % passant d’una durada mitjana d’una hora i cinc minuts a una hora i vint-i-nou minuts.

A aquesta degradació del servei s’hi afegeix l’injustificat augment de les tarifes del transport , a partir de l’1 de gener de 2009, amb un augment molt important del preu dels abonaments mensuals, que afecta de forma especials als usuaris habituals de la línia

ICV-EUiA-EPM proposa al ple els següents acords:

- Manifestar a RENFE i ADIF el malestar d’aquest ajuntament per les creixents deficiències en el servei ferroviari de la línia regional entre Figueres i Barcelona i instar-los a adoptar, amb caràcter immediat i urgent, mesures per a millorar la qualitat d’aquest servei.

- Instar al Govern de l’Estat a elaborar un pla de mesures d’estímul i promoció de l’ús del transport ferroviari entre la població que incorpori, entre altres, indemnitzacions pels retards en els trens Catalunya Express iguals als aplicats a la resta de trens regionals i mesures que augmentin la qualitat del servei com són: La millora de la megafonia d’informació en tots els trens, Connexió a la xarxa elèctrica per aparells electrònics i/o informàtics, Connexió wifi, Connexió telefonia mòbil.

- Instar al Govern de l’Estat a iniciar els estudis per a la creació d’un servei de rodalies integrat a les comarques de Girona, tal com contempla el Pla Territorial d’Infraestructures de Catalunya, de manera que s’harmonitzin els serveis de Girona a Blanes, de Girona a Portbou i de Girona a Maçanet de la Selva- Hostalric.

- Instem a RENFE i ADIF a rectificar de forma immediata, reduint:
• L’incremento del temps de viatge.
• L’incremento excessiu del preu de l'abonament mensual, que segons en quins trams ha superat el 7%, -molt per sobre de l'IPC previst- la qual cosa ens sembla totalment desproporcionat a tenor de les prestacions que Mitja Distància Renfe ens dóna
• Irregularitats en el horari

- Instem a RENFE i ADIF en especial a recollir la demanda de més trens en ambdós sentits de circulació.

- Instem que el primer i últim tren s'avancin i retardin respectivament per poder enllaçar com a mínim amb l'AVE de les 07,20 h cap a Madrid i amb el que arriba a BCN (ara) a les 22,38h. Això permetria arribar a les 8,00 h als nostres punts de treball i amb l'últim tren amb sortida de Barcelona el anar a actes culturals i socials que ara amb l'actual horari no ho permet, llevat que s`utilitzi el vehicle propi.

- Demanem al Govern de la Generalitat, en relació amb el nou pla de transport de viatgers aprovat , que entenem que s'ha de millorar, ja que no estem d`acord que com a punt d'inici i final d'una de les línies de rodalies de les Comarques Gironines sigui la població de Ruidellots de la Selva (7.500 viatgers / any), quan a 6 i 12 Km es troben les poblacions de Caldes de Malavella i Sils, amb 192.000 i 227.000 viatgers/any, respectivament.

- Comunicar els acords a Mitja Distància RENFE, a l’ADIF , a l’Honorable Conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya i a l’Excma. Ministra de Foment.

Sils, Febrer 2009.